Vše začalo článkem Intel Larrabee s jádrem Pentia P54C, kde jsem informoval, že takto lze charakterizovat další super-vývoj, super-grafického-procesoru  od Intelu, který by měl disponovat 32jádry a výkonem 2Teraflop/s, při taktu 2GHz a spotřebě 300Wattů.

Na Intel Developer Foru, unikly další detaily, této nové, bouřlivě se vyvíjející architektury a termín uvedení ještě v roku 2009, většinu těchto zpráv přináší již tradičně asijské servery, které se v česku netěší velké oblibě.

.

.

 

 

Internet napomohl v oblasti IT globalizaci nebývalým způsobem a asijské servery považuji za mnohem přínosnější, nejenom proto že stejnou zprávu napsanou v pravé čínské poledne můžu číst již ráno, ale v zprávu napsanou v pravé americké poledne je pro mne dostupná až večer, ale tyky proto, že se v Asii vyrábí již většina IT produktů a výrobků.

Na serveru PC Watch se můžeme dočíst další podrobnosti o GPU, či CPU architektuře Intel Larrabee, záměrně jsem použil oba názvy jak GPU, kterým by architektura Intel Larrabee, tak CPU, kterým by nakonec architektura  Intel Larrabee mohla být.

.

 

Samotná architektura vycházela nejdříve z Pentia P54C, dnes se její vývoj ubírá přidáváním MMX, SSE a IA-32/Intel 64 vektorové výpočetní architektury, které získávají již své jméno LNI (Larrabee New Instruction).

Starší více President a generální ředitel Digitalní skupiny Intelu Pat Gelsinger, se nechal slyšet, že GPU Intel Larrabee sama, na rozdíl od klasických GPU, již nevyžaduje nutně hostitelský CPU, ale může vykonávat mnohé skalární operace, lze již spustit na Intel Larrabee OS.

.

.

 

 

Zdroj: PC Watch