Hi-Fi svět

Web převážně vážně nejen o zesilovačích a počítačích.

L

Nejnovější

Ostatní

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Úvod

Nevím nakolik hledat v pozadí současných marketingových manévrů propagujících bezhlavě produkty Nvidie a neustálého srovnávání s produkty AMD ATI, samotnou Nvidii, či pouze její příznivce v řadách redaktorů někdejších seriózních IT medií, kteří nedokážou unést stav, kdy Nvidia neustále přemalovává názvy starých grafických čipů na nové a vývoj nových poněkud pokulhává.

Výsledkem uvedené výrobní strategie, kterou nedokáže zachránit ani žádný trvalý marketingový zázrak je postupné opouštění trhu a pokles tržeb na polovinu.

 

AMD ATI Stream

Před měsícem plnily stránky IT médii fantastické zvěsti o super-výkonnosti grafické karty Nvidie GeForce GTX 295, vše podbarveno a doplněno senzačním testem, kde nejnovější grafická karta dominuje nad grafickými kartami AMD ve hrách, jako je Dead Space!

Autoři i jejich čeští překladatelé však opomněli dodat hardwarové nároky takové hry: Grafická karta: Geforce 6800 nebo lepší / Ati X1600 nebo lepší. Karta musí podporovat Shader Model 3.0 a mít 256 MB paměti… Více jsem pak popsal v článku Fakta o AMD ATI Stream.

 

AMD ATI AVIVO

Uplynulý týden rozpoutal nový marketingový kolotoč ve prospěch Nvidie článek "ATI Avivo Video Converter Does Not Support Stream",  článek o podvodech AMD-ATI s AVIVO.

Redaktoři některých IT médii tvrdě hájili své pozice, jak AMD ATI hraje nečestnou hru a chudák Nvidia poctivě počítá přes GPU, slovy " Všichni vědí o teoretických a praktických schopnostech grafik Nvidia, která má GPGPU ve formě instrukcí CUDA. Pomocí této technologie můžeme převádět (enkódovat) video, nebo počítat herní fyziku" což AMD ATI nedokáže a rovnocenný super-výkon je dosažen pouze za pomocí CPU.

Redaktorům však unikalo, že měření nevykazovalo navýšení výkonu CPU na 300%! Rovněž redaktorům nebylo vůbec podezřelé, že Nvidia využívala k převodu ATI AVIVO enkodér...

.

 

Jiné, seriozní IT média, kterým jde o fakta a ne o super-bulvár, hbitě zareagovaly na mé upozornění, že jsem již před měsícem publikoval Fakta o AMD ATI Stream, kde je doloženo jak si GPU AMD ATI vedly. Následně své články doplnili o nové informace, které dostatečně ukazují celý stav kolem AMD ATI AVIVO.

.

 

"Mirror's Edge: Kladivo na Radeony?"

Neuplynul ani týden a právě takové senzační zprávy plní dnešní stránky IT médii, a jaká je pravda? Jde pouze o další marketingový výkřik některých redaktorů, kteří se rozhodli srovnávat grafické karty s podporou PhysX a bez podpory PhysX!

A světe div se, grafické karty bez podpory PhysX jsou na tom ve hře se zapnutým PhysX podstatně hůře, kdo by mohl něco podobného vůbec čekat, jde opravdu o velmi důležité zjištění! Samozřejmě jde o srovnání grafických karet Nvidie a AMD ATI.

Autoři, testeři však opět opomněli, snad opakovanou náhodou, snad opět záměrně, dodat hardwarové nároky hry Mirror's Edge, kde postačí grafická karta GeForce 6 nebo ATI X1650 a jedno-jádrový procesor s taktem 2,4GHz.

.

 

"Po zapnutí vyhlazování hran a anizotropního filtrování se rozdíl mezi kartami NVIDIA a ATI prohlubuje. Opět však platí, že je jedno, zda máte 60 nebo 100 snímků za sekundu."

.

 

"Samotné grafy už jen de facto odráží vysvětlenou situaci. Na GeForce si díky nenáročnému Unreal Enginu 3 zahrajete bez problémů, se samotným Radeonem máte smůlu."

 

Redaktoři navíc nenechávají nic náhodě a dále vše jisti svým "seriozně" naměřeným výsledkem, který se však často velmi výrazně liší od výsledků, které naměřili obyčejní spotřebitelé.

 .

 

Závěr

Co říci závěrem, osobně nevidím pražádný důvod zapínat ve hře PhysX, pokud to grafická karta nepodporuje a jediným výsledkem je výrazné zpomalení hry, ledaže by výsledek takového testu, byl cíleně založen právě na tom, že  se hra stane pro grafické karty AMD ATI nehratelnou!

Jinak, ten článek by mohl být napsán jako "Nevýrazná hra se zajímavými fyzikálními efekty ve PhysX", o grafických kartách AMD ATI bez podpory PhysX bylo zcela zbytečné se rozvádět.

 

 

Zdroj: EX Preview, Information Week

 

 

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

 

 

 

Společnost Rambus podala v USA u Okresní soudu pro severní Californii žalobu proti společnosti Nvidia pro porušení 17 patentů.

 

Podle stanoviska společnosti Rambus, společnost Nvidia počínaje rokem 1995 a dále neustále porušuje u svých SDR, DDR, DDR2, DDR3, GDDR a GDDR3 SDRAM řadičů pamětí, celkem 17 patentů společnosti Rambus.

 .

 

Starší více-prezident  a generální právník společnosti Rambus Tom Lavelle říká, že uplynulých šest let usilovné snahy o nalezení smírného řešení se společností Nvidia nevedlo k žádnému konci a proto jsme byly nucení domáhat se práva soudní cestou.

.

 

 

Zdroj: Rambus

 

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

 

Článek s takovým nadpisem byl zveřejněn na serveru The Inquirer, nebylo by to poprvé, kdy se psalo o podvodech v 3DMarku v souvislosti se společností Nvidia. Dnes trvá boj o přední pozice jak na kolbišti procesorů, tak bojišti s grafickými kartami. Společnost AMD již má své zkušenosti s praktiky Intelu, pro které je veden spor u federálního okresního soudu pro věci civilní a trestní v Delaware.

.

 

  

Jak je možné dosáhnou lepší skóre?

3DMark Vantage má čtyři hlavní složky, dvě pro CPU a další dvě GPU, Nvidia zapracovala do svých 177.39 ovladačů ke grafickým kartám i potřebné, „nedovolené“ úpravy knihoven 3DMarku Vantage. Výsledkem takového počínání, je jak jinak než výrazně vyšší skóre, kterého bylo dosaženo za zcela jiných podmínek, kdy GPU občas počítá za CPU … a konečný součet je pak výrazně vyšší.

Problém je v tom, že společnost Nvidia, jakožto vlastník společnosti má nyní volný přístup ke všem  PhysX DLL knihovnám ... 

 

Závěr

Dobrého výsledku se většinou dosahuje dobrým produktem, jak se opakovaně a opakovaně ukazuje, někdy postačí jen manipulace s výsledkem či přístup ke správným datům. Česke servery již oslavují výrazné zlepšení výsledku grafických karet Nvidie v 3DMark Vantage a ani nezaregistrovaly, že nejde ani tak o zlepšení výsledku jak o jeho manipulaci a podvod. Pak zůstává otázkou, jak mnoho lze věřit jednotlivým testům.  

 

Zdroj: The Inquirer

 

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

  

Úvod

Není tomu dávno co jsem napsal článek Nvidia podvádí v 3DMarku? , který měl sloužit jako varování před bezmeznou vírou v testy, jejíchž podmínky a pravidla testování často neznáme. Pokud si někteří výrobci svévolně upraví podmínky testování k obrazu svému, pak testy ztrácí jakoukoliv vypovídající hodnotu (nedovoleně manipulováno s testem CPU, testem 2).

.

 

České média

České média jsou různého zaměření, některé zůstávají v pozici, jak jsem napsal dříve "již oslavují výrazné zlepšení výsledku grafických karet Nvidie v 3DMark Vantage a ani nezaregistrovaly, že nejde ani tak o zlepšení výsledku jak o jeho manipulaci a podvod.

 

„Nejčtenější webzine v ČR“

Mí studenti mne upozornili na tento nejčtenější ... slovy:

"Je to pár dní, co byl na webu pana Hulána zveřejněn dosti pomluvný článek na Vaše jméno. V komentářích jsem se snažil očistit vaše jméno jako kvalitního učitele na naší škole. Bohužel byl článek za 20 minut smazán a já jsem byl označen za SPAM. Při snaze napsat jiný komentář mi web vypsal „Váš pobyt na tomto soukromém webu byl analyzován jako nežádoucí. Sbohem.“ Připadá mi to jako v komunismu a pro nežádoucí zákaz publikace."

 

Nebyl velký problém nalézt následující text:

"Bohumil Federmann, fanATIk a učitel na RožnovskáStřední.cz. Dosud jsem si myslel, že ATI (ztrátová divize AMD vyrábějící grafické karty) fandí jen pubescenti, Stratos (autor asi miliardy komentářů na CzechComputer.cz oslavující ATI) a Doom, ale on zjevně i Bohumil :-)

Ono obecně fandit nějaké společnosti je poněkud tupé. Normální je kupovat si to nejlepší z pohledu výkonu hardware a stability ovladačů (momentálně Intel, NVIDIA) či s dobrým poměrem cena/výkon pro méně majetné, ale proč do toho tahat fanatismus?

Aby to bylo správně pochopeno, NVIDIA vydala ovladače, které z vaší GPU udělají i kompletní PhysX kartu. Hry a benchmarky, které podporují PhysX, jsou poté samozřejmě a přirozeně ještě rychlejší na NVIDIA kartách. 3DMark Vantage s Ageia PhysX kartou počítá, a dává s ní lepší výsledky.

NVIDIA před pár měsíci celou firmu Ageia s PhysX koupila a rychle ze své GPU udělala de-facto na požádání i PhysX akcelerátor. To je 100% korektní, pro hru funguje akcelerace fyziky (a je zcela jedno, jestli ji fyzicky provádí Ageia PhysX v PCI sběrnici či NVIDIA GeForce v PCIe sběrnici, 3DMark nikde nedefinuje jméno fyzikálního akcelerátoru, jen jeho použité API), a pro uživatele doslova božské (má najednou plnohodnotnou PhysX ze své GeForce, a to zcela zdarma)!

Díky NVIDII slouží grafika konečně k více účelům, a nemusíte instalovat sekundární hučící Ageia kartu (to byl špatný koncept). NVIDIA GPU dnes zastane veškeré akcelerační funkce dosavadní PhysX, takže to je PhysX (jen v jiném obalu).

Bohumil to ovšem nesnese, protože to ATI neumí, a tak raději svoji fanatickou pomluvu všude napíše hned 4x.

To, že se uvedené zrychlení nelíbí pubescentům je pochopitelné, nepochází od ATI - je nutně špatné, jejich mozečky prostě na racionální uvažování (u některých zatím) nestačí, stíhají jen na fanATIsmus, ale pokud se k nim přidává i učitel... tak jsem se moc dobře pobavil. :-)

Chudáci jeho žáci..."

 

Světová média

Ne serveru PC Per byl zveřejněn článek ve kterém se jeho autor Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  pokusil více vysvětlit pozice jednotlivých zúčastněných stran 3D Marku a grafického průmyslu, Nvidie, Futuremarku a Epic Games, neopomněl ani pohled společnost AMD, o vyjádření společnosti Intel se však ani nepokusil.

 

Nvidia:  Roy Taylor

Stanovisko Nvidie, je více či méně výmluvné, tvrdí že se nejedná o podvod obdobný jejich snahám odhalených v roce 2003, ale spíše o demonstraci budoucích technologií a současných možností jejich grafických karet.

GTX 280 je schopna zvládnout fyziku asi 20X rychleji než high-endové CPU. Roy taky řekl, že je obrovský zájem o průmyslové nasazení profesionální verze PhysX a další.

.

  

AMD: Dave Erskine a David Baumann

Stanovisko AMD je spíše zdrženlivé. AMD se doposud neúčastnilo žádného jednání o možném využití fyziky s použitím PhysX. AMD opakovaně zdůraznilo, že nebyli nikdy od Nvidie osloveni za účelem jakékoliv spolupráce v této oblasti. Richard Huddy je připraven na první nabídku od Nvidie, ta však stále nepřichází.

AMD v současné době spolupracuje na fyzice s Havokem, který je nyní ve vlastnictví Intelu. AMD zastává názor, že spolupráce v této oblasti by se měla odvíjet spíče na úrovni GNU (voně šiřitelných) licencí. Rovněž AMD tvrdí, že jeho grafické karty nemají při počítání fyziky horší vlastnosti než grafické karty od Nvidie.

 .

 

Epic Games: Mark Rein

Velmi stručně a výstižně Mark odpověděl "Co to sakra je, co s tím? Existuje opravdu problém zde?"

.

 

Předseda Futuremarku: Oliver Baltuch

Stanovisko Futuremarku je jednoznačné, vývoj 3D Marku je otevřený pro své členy, každý člen má možnost zaslat své programy k posouzení a schválení zdrojového kódu. Jedná se o transparentní proces, jestli chlapci z AMD nebo Nvidie se pokusí něco nového vytáhnout, pak se lidé z Dell, HP, IBM a další, kteří mají na starosti dohled ve Futuremarku zabývají problematikou jak nejlépe umí.

K otázce ovladače (177.39-Ed.) "Nebyl předložen k autorizaci a je určen pouze pro demo účely. Nvidia se má řídit řádnými pravidly! Stejně jako AMD poslalo ovladač 8.6, který v současné době prošel Autorizací procesu v oblasti zajišťování kvality. Pouze ovladače, které prošly WHQL a naší Autorizací mají srovnatelné výsledky. Pouze ovladače, které prošly naší Autorizací jsou povoleny pro použití v naší databázi, ORB a Síně slávy."

 .

 

Závěr

Zda se jednalo o úmyslný podvod či jen snahu o zviditelnění se Nvidie se nedozvíme, je však zřejmé, že se zde odehrává značný zákulisní boj o budoucnost vývoje počítačového průmyslu, kde se bude Nvidia snažit prosadit technologie PhysX jako standard, čímž by získala monopol a Havok by byl zbytečný.

Intel se sice vyjádření nezúčastnil, ale spíše by mu vyhovovala pozice obrácená, kde by se jediným standardem stala technologie Havoku.

AMD hraje zdánlivě pozici mrtvého brouka a tváří se, že se ho to moc netýká, opak je však pravdou. AMD má na rozdíl od Intelu i Nvidie, kteří mohou používat nejrychlejší akcelerátory pouze na úrovni PCI-e sběrnice, v současné době i možnost komunikace na úrovni samotného CPU pomocí HyperTransportu. AMD má tedy nejblíže ke GNU licencím, čímž se nabízí obrovská škála možností, každý si může vytvořit libovolný akcelerátor, koprocesor, nejenom na fyziku, ale na cokoliv jiného.

Epic Games, se staví spíše stranu a nechává technickou část problematiky výpočetního výkonu na výrobcích počítačů, či jejich komponent.

Stanovisko Futuremarku je naprosto nekompromisní a jednoznačné, neautorizované ovladače nemají zaručené věrohodné výsledky a jsou pro používání v 3DMarku zakázány!

Nejčtenější webzine v ČR, nechávám bez jakéhokoli komentáře, nechť si každý udělá svúj vlastní názor.

 

Zisky výkonu při použití GPU počítání

Srovnání nárůstu výkonu v testu 3, při použití počítání pomocí GPU s ovladačem ForceWare 175.12 beta, který nesmí být použit pro 3DMark, neboť ovladač neprošel Autorizací Futuremarku.

.

 
  

Srovnání nárůstu výkonu v testu 3, při použití počítání pomocí GPU s ovladačem katalyzátor Hotfix 8.471.1, který prošel Autorizací Futuremarku a je schválem i pro testy 3DMarku.

.

 

 

Zdroj: PC Per, Toms Hardware

 

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

 

Nvidia na Computexu představí procesory pro malé osobní počítače, které budou tvrdě konkurovat procesorům Intel Atom, za tímto účelem nechala před měsícem zaregistrovat značku Tegra a stihla již postavit celou platformu.

Nvidia se rozhodla konkurovat hned dvěma procesory Tegra APX 2500 a CSK 600/650, oběma odvozenými od procesoru ARM11, poněvadž nejde o procesory X86 kompatibilní, jsou určeny pro Windows CE.

 

 

APX 2500 umí kódovat a dekódovat 720p video s 14 MB/s, AA (anti-aliasing) a AF (anizotropní filtrování) včetně podpory OpenGL ES 2.0, vše při spotřebě pouhých 25mW! CSX 600/650 s frekvencí 800MHz určený spíše pro laptopy, zvládá 1080p video a celé zařízení se vejde do spotřeby pouhé 3W.

 

Zdroj: Nvidia

L

Nejnovější

Copyright © 2024 Hi-FI svět. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software vydaný pod licencí GNU General Public License.

B

Hi-Fi svět - ISSN 1803-733X

Stránky vydává Bohumil Federmann, Kunovice 7, 75644 Loučka, Česká republika, federmann@seznam.cz