Úvod
Na slovenetu zjevně trpí nedostatkem nosných témat, téma Ostrého poslechového testu HQQF na Hi-Fi Voice pomalu vyprchalo, tak se hledá téma další, je pozoruhodné kam až může zoufalost zajít, poslouchají ultrazvuk.
Ultrazvuk
Na téma ultrazvuku jsem toho napsal více, pomněme jen články Vnímáme infra a ultra zvuk? a SACD, blíže vinylu? kde ČS komunita striktně popírala zvuky nad 20kHz a dnes by je chtěli poslouchat, jenže lidský sluch k tomu není uzpůsoben a nemůže takové zvuky slyšet.
Ultrazvuk je vnímatelný jako součást zvuků v akustickém pásmu, součást jeho barvy. Pokud by někdo slyšel nějaký zvuk při produkci ultrazvuku, což není vyloučeno, je to pak naprosto jistě zvuk vzniklý v akustickém pásmu vlivem značného intermodulačního zkreslení, které vyprodukuje zvuky v akustickém pásmu.
Je vidět, že účastníci testu mají dokonalé zesilovače, zvuk je pak krásně plný, bohatý na intermodulační produkty, které byly v jejich zesilovačích vytvořeny, tento test by se dal spíše použít na kontrolu špatnosti zesilovačů.
Mozková aktivita
Jen připomenu: japonský tým T. Ooahashiho, složen z deseti japonských univerzit a výzkumných ústavů (Oohashi, Tsutomu, Emi Nishina, Manabu Honda, Yoshiharu Yonekura, Yoshitaka Fuwamoto, Norie Kawai, Tadao Maekawa, Satoshi Nakamura, Hidenao Fukuyama a Hiroshi Shibasaki), pracoval na vývoji nových digitálních standardů "super audio compact disk" (SACD) a "digital versatile disk audio (DVD-audio), přičemž zkoumal vliv vyšších harmonických na lidské smysly, následně neurologové publikovali výsledky v Journal of Neurophysiology a na konferenci AES v roce 2000.
Digitalizace
CD formát vznikl v roce 1976, je to doba od kdy se postupně masívně signál digitálně zpracovával a to nejenom pro CD nosič, ale i pro nahrávky na Vinylu. Postupně bylo pásmo nad 20kHz potlačováno a po roce 1980 tam toho již moc nezbylo. Snažit se pak najít část signálu i na Vinylu nad 20kHz je trochu pošetilost, možný návrat této části signálu zpět do nahrávky přišel až s formátem SACD a DVDaudio.