Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 
 

Úvod

V minulosti jsem napsal článek Jak na 3D Eagle, bylo to v době, kdy o tomto programu mnozí moc nevěděli, já nebyl výjimkou. Trvalo dlouhých čtrnáct dnů, než jsem dostal program do podoby a by trochu komunikoval a byl použitelný.

Bylo by škoda, abych se o poznatky nepodělil tak jsem napsal text, který v zápětí sloužil a dodnes slouží jako součást učebních textů. Od té doby se mnohé nezměnilo. Přestože jsem znalec pouzder, měl jsem často mnoho problému s použitím toho správního.

Není to o znalosti pouzder, ale také o znalosti toho jak je autor pojmenoval to či ono pouzdro. Proto jsem do původního textu doplnil knihovnu náhledů na pouzdra, která mnohým usnadní práci. Původní článek je spíše o instalaci a méně o vlastním používáni 3D eaglu. Dnes se pokusím více přiblížit práci při tvorbě obrazu a drobné řešení možných problémů.

.

 

 

 

Upřesnění budoucího obrazu

Můžeme si vybrat, zda budeme budoucí obraz tvořit pouze za použití pouzder, které se podařilo přiřadit, či pouzdra přiřadíme sami. Pro možnost přiřazení pouzder zatrhneme obě volné políčka.

Dále vybereme vhodnou sílu materiálu a patřičnou sílu Cu vrstvy.

.

 

 

Přiřazení pouzder

Na každý dotaz neznámého pouzdra musíme sami přiřadit pouzdro odpovídající námi použité součástce. Pokud si nejsme jisti, použijeme možnost pouzdro nepřiřadit.

  .

 

 

 

Chybné přiřazení pouzdra

Po vyrenderování obrazu často zjistíme, že námi použité pouzdro není to správné a chceme jej vyměnit. Většinou to již nejde a je nutno vše přeinstalovat.

Abychom si usnadnili práci, postačí nalézt soubor, kam byla naše data uložena, ty pak vymazat. Nemusíme však mazat celý soubor, ale pouze jeho část, která nese informaci o chybném pouzdru.

Soubor C:\Program Files\EAGLE-4.16r2\ulp\Eagle3D \3dusrpac.dat otevřeme v Commanderu a opravíme.

 .

 

Windows Vista 

V OS Windows Vista může být tento soubor poněkud komplikovanější najít, může být ukryt například zde: D:\Users\Uživatel\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\EAGLE-5.8.0\ulp\Eagle3D

 

 

 

 Další možné chyby

Při tvoření vlastního obrazu spustíme POV-Ray a ten se nám zasekne, žlutě se rozsvítí řádek a program dál není chopen provozu.

Zde je nejčastější chybou, že nevhodným použitím pouzder, nápisem, či čímkoliv jiným, není vytvořený textový soubor ve správné podobě. Většinou obsahuje nadbytečné znaky a zápis je tak pro POV-Ray nečitelný.

Na obrázku je vyznačen konec chybného zápisu a musíme v tomto případě sloučit tři řádky do jednoho. Nesmíme umazat žádný znak krom mezer. Názvy pouzder musí až na konec řádku.

.

 

 

Barva pozadí

Pozadí je možné nastavit při vlastním spouštění tvorby textového souboru. Nyní se však podívejme, jak to upravit přímo v textovém souboru připraveném pro POV-Ray.

  • Nalezneme řádek s #declare environment = on; a hodnotu on změníme na off.
  • Dále nalezneme řádek s background{col_bgr}  vložíme naše barvy pozadí background{color rgbt <1, 1, 1, 1>} v tomto případě by byla barva pozadí bílá, pro černou napíšeme hodnoty 0, 0, 0,.
  • A nyní již můžeme spustit vlastní renderování.

.

 

 

Příště animace obrázků 

 

Diskuse 

 

Články s podobnou tématikou

Jak na 3D Eagle

Jak na 3D Eagle podruhé

Jak na 3D Eagle, animace

Jak na 3D Eagle počtvrté

Jak na 3D Eagle popáté, animace podruhé